Тонкощі використання подорожнього листа при вантажоперевезеннях в Україні

Подорожній лист, який колись був обов’язковим документом для водіїв, що займаються вантажоперевезеннями, сьогодні вже не має юридичної сили в Україні. Проте його значення у сфері логістики й досі актуальне. У цій статті ми розглянемо, які особливості та проблеми виникають через скасування подорожніх листів, а також чому їх використання все ще залишається доцільним.

Історія скасування подорожніх листів

Закон №3565, який набув чинності 5 липня 2011 року, скасував необхідність ведення подорожніх листів. Це рішення було прийнято з метою зменшення надмірного регулювання транспортної галузі. У вересні 2011 року, зі статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», були видалені всі згадки про подорожній лист як обов’язковий документ для організації вантажоперевезень. Згодом, ці зміни також були внесені у Закон «Про дорожній рух», що скасувало обов’язок водія мати при собі подорожній лист.

Чи дійсно подорожні листи більше не потрібні?

Хоча подорожні листи офіційно скасовані, водіям ще рано радіти. Деякі нормативно-правові акти, які регулюють вантажоперевезення автотранспортом, все ще містять згадки про необхідність цього документа. Наприклад, у постанові Кабінету Міністрів України від 25 лютого 2009 року подорожній лист залишається в переліку необхідних документів. Так само у Правилах перевезень вантажів автотранспортом по території України (пункт 11.3) вимога мати подорожній лист також не змінилася.

Медичний огляд і подорожній лист

Ще однією важливою особливістю є те, що скасування подорожнього листа не означає скасування обов’язкового медичного огляду водіїв перед виїздом на маршрут. Медичний огляд є обов’язковим відповідно до положень Міністерства охорони здоров’я України. Раніше результати медичного огляду зазначалися у подорожньому листі, але зараз підприємства мають самостійно розробити форму для фіксування цього факту або використовувати довідки з печаткою лікаря.

Подорожній лист як інструмент обліку пального

Подорожній лист відігравав важливу роль у веденні бухгалтерського обліку витрат на пальне та контроль роботи водіїв. Відповідно до Налогового кодексу України, витрати платників податків повинні бути підтверджені первинними документами, і подорожній лист був таким документом. Скасування цього документа створює ризики втрати контролю за витратами пального і, як наслідок, втрати податкового кредиту. Підприємства можуть вирішити цю проблему, запровадивши власні форми обліку витрат пального, які б мали юридичну силу.

Відповідальність за відсутність медичного огляду

Хоча подорожній лист більше не є обов’язковим, відповідальність за відсутність документального підтвердження проходження медичного огляду все ще залишається. Відповідно до статті 128 Кодексу про адміністративні правопорушення, штрафи можуть накладатися як на водіїв, так і на керівників компаній, якщо буде виявлено порушення.

Висновок

Незважаючи на те, що подорожні листи офіційно скасовані, їх використання може значно полегшити ведення бухгалтерського обліку та зменшити ризики під час перевірок. Крім того, важливо пам’ятати про необхідність проведення медичних оглядів водіїв перед рейсом та забезпечення документального підтвердження цього факту.

Якщо вам потрібні якісні послуги з вантажоперевезень в Україні, звертайтеся до компанії Заммлер, де ви зможете замовити перевезення за посиланням: https://www.zammler.com.ua/services/perevozki/avtoperevozki/ukraine/.

Новостной сайт города Харьков