У Харкові стали чутливіше реагувати на порушення Закону про мову.
За час повномасштабної війни жителі Харкова стали більш чуттєвими до виконання норм Закону про мову.
Кількість звернень щодо порушень мовного законодавства найбільша у містах-мільйонниках — Києві, Харкові, Одесі. Після 24 лютого 2022 року таких скарг стало більше, повідомив Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь.
У школах, супермаркетах, медзакладх, транспорті, у владних кабінетах, вишах, у сфері обслуговування мають послуговуватися виключно українською мовою. Припорушеннях треба звертатися до адміністрації цього закладу і писати Уповоноваженому.
«Там, де пройшов російський чобіт, не може бути сумнівів, якою мовою ми маємо володіти. Треба звертатися до порушника і просити припинити, звертатися до організатора чи власника (директора школи, власника супермаркету, міської влади), писати на мою адресу. З часу, як запрацювали зміни до мовного законодавства, я маю можливість і накладю санкцію у вигляді попередження або штрафу. Допомогу, освіту, будь-які послуги ми маємо право отримувати українською мовою», — повідомив під час ефіру на радіо «Накипіло» Тарас Кремінь.
Уповноважений із захисту державної мови знає про випадок у харківському супермаркеті, коли охоронець відмовився спілкуватися українською і радив «зняти каструлю з голови». Згодом його звільнили. У таких ситуаціях потрібно також писати заяву у поліцію.
«Як охоронець, так і персонал мають спілкуватися українською мовою. Українська є обов’язковою у сфері обслуговування. Тільки в окремих ситуаціях на прохання клієнта персонал може перейти на іншу мову. Але не зобов’язаний цього робити», — пояснив Кремінь.
Як писав UA-NEWS.in.ua, у супермаркеті «МЕТРО» охоронець кричав на покупців та демонстративно відмовлявся перейти на українську у спілкуванні. Несподівано скандал набув широкого розголосу. Відео, яке зняла відвідувачка магазину, розлетілося пропагандистськими пабліками. Росіяни почали атакувати в соцмережах харків’янку, що порушила питання про мовні права.