Люди приходили босі, у домашніх халатах: як волонтерам вдалося запобігти хаосу під час евакуації з Вовчанська та Липців

Літнім людям найважче / Фото: БО «Координаційний гуманітарний центр»

З початку активного наступу росіян на Харківському напрямку 10 травня з прифронтових населених пунктів централізовано евакуювали 4433 людини, серед яких 931 маломобільна людина та 443 дитини. Самостійно змогли виїхати 4709 людей

Всі вони знайшли допомогу та тимчасовий прихисток у транзитному евакуаційному пункті, розповіли медіа «Слобідський край» у БО «Координаційний гуманітарний центр».

Наймасовіша евакуація – з Вовчанської та Липецької громад

У транзитному евакуаційному пункті координуються дії 52 благодійних організацій різних напрямків. Тут люди, які вимушені були покинути власні домівки, отримують продуктові та гігієнічні набори, допомогу у реєстрації на грошову допомогу та відновленні документів, психологічну підтримку.

Станом на 24 липня у Харкові та області функціонує 50 місць тимчасового проживання, де під час масової евакуації було розміщено 1297 людей, переважно це люди похилого віку, яким більше нікуди їхати. Тим евакуйованим, які мають подальший план дій, допомагають його реалізувати.

— Ми робимо все можливе, щоб люди не їхали у невідомість, з розумінням ставимося до обставин кожної людини, всебічно допомагаємо, знаходимо оптимальні подальші кроки, які дозволять евакуйованим почати нове життя у безпечному місці, — розповів представник БО «Координаційний гуманітарний центр».

Люди залишили все нажите та збудоване / Фото: БО «Координаційний гуманітарний центр»

Голова БО «Координаційний гуманітарний центр» Євген Коляда говорить, що за весь час своєї волонтерської роботи не стикався з настільки масовою евакуацією та настільки критичним станом евакуйованих.

— Люди приходили на транзитний пункт іноді босі, у домашніх халатах, у жахливому емоційному стані. Тобто, вони приходили у чому були, залишивши все нажите та збудоване. Вкотре закликаю всіх, хто ще вагається, евакуюватися!, — каже Євген Коляда.

Як єдиний механізм

У транзитному центрі евакуйовані можуть розраховувати на психологічну, медичну та юридичну підтримку. Людям надають базову інформацію про процедуру реєстрації ВПО та оформлення грошової допомоги, консультації з питань втрачених документів, механізмів фіксації пошкодженого житла, соціальний супровід, психологічну допомогу.

Окрім допомоги безпосередньо на місці, евакуйовані могли зареєструватися на програму багатоцільової грошової допомоги від УВКБ ООН. Цією можливістю, реалізованою БО «БФ»Право на захист», а також схожою допомогою від Данської ради у справах біженців (DRC), скористалися понад 6000 переселенців.

Низка організацій працювала у транзитному пункті, щоб забезпечити безпеку не тільки людям, але і їхнім улюбленцем. Зокрема, завдяки БО “БФ “ВТОБІ”, на локації завжди був корм для тварин, волонтери БФ займалися пошуком житла для евакуйованих людей з чотирилапими, влаштовували поранених тварин у ветеринарні клініки.

Окрема чутлива тема – домашні тварини / Фото: БО «Координаційний гуманітарний центр» 

— Завдяки розробленої система комплексного управління процесом, яка включала детальну реєстрацію кожної особи на транзитному пункті та чітко визначені правила поведінки для всіх учасників: евакуйованих, волонтерів та журналістів, вдалося запобігти хаосу під час масової евакуації. Саме завдяки тому, що вся система працювала злагоджено, немов єдиний добре налагоджений механізм, спільними зусиллями вдалося забезпечити впорядкований процес евакуації навіть в умовах масового переміщення людей, — кажуть у БО «Координаційний гуманітарний центр»

Виклики і гострі потреби

Функціонування транзитного евакуаційного пункту виявило гостру потребу в створенні єдиного гуманітарного хабу – централізованого місця, де потребуючі могли б отримати всі види необхідної допомоги.

Незважаючи на активні зусилля благодійних організацій, значна частина населення Харківщини все ще гостро потребує гуманітарної підтримки. Особливо складна ситуація склалася з внутрішньо переміщеними особами (ВПО), які проживають не в гуртожитках, де надання допомоги є більш організованим, а у родичів чи знайомих, що ускладнює процес їх виявлення та забезпечення необхідними ресурсами.

Критичного значення набуває питання розміщення маломобільних осіб та людей з домашніми тваринами. Гостро постає потреба у спеціалізованих гуртожитках, адаптованих для зручного проживання маломобільних груп населення. Водночас, більшість закладів тимчасового розміщення не приймають евакуйованих з їхніми домашніми улюбленцями. Вимушена розлука з чотирилапими друзями, які для багатьох є єдиною розрадою у цей критичний період, значно посилює емоційне напруження. Це суттєво погіршує психологічний стан людей, які вже перебувають у надзвичайно складних обставинах через евакуацію, ускладнюючи процес їхньої адаптації до нових умов.

Волонтери роблять все можливе, аби люди не їхали у невідомість / Фото: БО «Координаційний гуманітарний центр»

Звернутися з проханням про евакуацію жителі Харківської області можуть на гарячу лінію: 0 800 33 92 91. Вона працює цілодобово. Дзвінки безкоштовні.

Проєкт «Надання підтримки Координаційному центру Харківської області» впроваджується за підтримки проєкту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Зміцнення громадської довіри в Україні» (UCBI).»

Нагадаємо, у Харківській області триває евакуація з небезпечних громад. Нещодавно російська пропаганда вигадала черговий фейк про відмову влади евакуювати літніх людей, мовляв, вивозять лише дітей. Але це не відповідає дійсності.

Джерело

Новостной сайт города Харьков