Вулицю "реконструювали" під обстрілами у травні 2022 року.
Демонтаж рейок з вулиці Весніна у міськраді називають дрібним ремонтом. Харків’яни подали в суд на мерію, де вимагають визнати реконструкцію вулиці незаконною та повернути рейковий транспорт назад — у відповідності до Генплану міста.
Демонтаж трамвайної колії став найскандальнішим харківським ремонтом 2022-го року. На початку травня, коли місто постійно обстрілювалось, рейки і шпали зняли з вулиці. Під час цих робіт загинув один з робітників. Влітку цього року троє харків’ян подали на мерію в суд.
Мерія не бере відповідальність за реконструкцію
8 листопада відбулося чергове судове засідання. Розгляд справи зрушив з місця — до суду принесли важливий документ, який, нарешті, пролив світло на питання про те, хто зняв рейки з вулиці Весніна. Іще на минулому засіданні у жовтні представниця муніципалітету Ілона Гевел сказала, що міськрада не приймали жодних рішень з демонтажу трамвайних колій.
«Я не знаю, який орган проводив саме демонтаж. Деякі дрібні роботи з благоустрою дійсно проводились департаментом житлово-комунального господарства, але це були дрібні поточні роботи», — заявила Гевел на засіданні 26 жовтня.
Але тепер це відомо. Комунальне підприємство «Міськелектротранссервіс» у відповідь на інформаційний запит однієї з позивачів, Ірини Кравченко, надіслало інформацію про те, що рейки демонтували за наказом директора КП, а от де знаходяться рейки та яка організація начебто мала передати їх метрополітену, на підприємстві не знають.
Представниця міськради Ілона Гевел (праворуч) у суді. Фото: скрин відео Ірини Кравченко
Представниця міськради Ілона Гевел у суді продовжує стверджувати, що міськрада — ні до чого. За її словами, це була ініціатива «Міськелектротранссервісу»: підприємство просто вирішило зняти пошкоджені обстрілами колії.
«Було сказано, що причиною демонтажу є, начебто, пошкодження колії під час обстрілів — від вулиці Матюшенка до вулиці Мироносицької. Це викликає дуже багато питань, бо по Журавлівському узвозу обстрілів не було, колії там не могли бути пошкоджені. Могли бути обстріли на перехресті Весніна з Мироносицькою. Ми будемо подавати запит до прокуратури про те, чи фіксували вони ушкодження мережі електротранспорту у цьому місці», — прокоментував ситуацію UA-NEWS.in.ua один з позивачів Олексій Свід.
Адвокат позивачів Андрій Коломійцев попросив суд долучити «Міськелектротранссервіс» у якості відповідача, але суд відмовив. Клопотання про залучення КП у якості третьої особи адвокат підготує до наступного засідання, яке призначене на 21 листопада. А от представники міськради мають надати суду документи про фінансування робіт.
«Нагадаю, що у 2021 році у міської ради не вистачило грошей на реконструкцію трамвайної колії, а ось раптом під час війни вони знайшлись. У результаті трамвайні колії демонтували», — зазначив адвокат Андрій Коломійцев.
Суд іще 6 вересня зобов’язав представників мерії надати документ, який вказує на джерело та об’єм фінансування робіт, але вони його так і не принесли.
Сигнал для інвесторів
Основна претензія позивачів Олексія Свіда, Ірини Кравченко та Павла Храмова до міської ради полягає в тому, що реконструкцію вулиці Весніна вони провели без внесення змін у Генеральний план міста. Адже ще у лютому 2021 року, коли почалися роботи на вулиці, ні про який демонтаж трамвайної лінії не йшлося — планували лише розширити проїжджу частину. Трамвай у Генплані лишається, а для того, щоб змінити його, треба провести громадське обговорення.
Трамвай №26 з’єднував центр і віддалені райони. Фото: Харківська міськрада
Те, що в мерії називають реконструкцію вулиці «дрібним ремонтом» і проводять її без змін Генплану, — поганий сигнал для інвесторів, вважають позивачі.
«Генплан — основа розвитку міста і основа для інвесторів. Якщо в нас зміни в місті можна зробити без Генплану, який сенс вкладатися в майданчик, будувати завод, якщо в будь-який момент якомусь чиновнику міськради прийде в головую ідея, що ця земля потрібна йому для комунального підприємства, і він вирішить влаштувати там гараж або ще щось», — вважає Олексій Свід.
По вулиці Весніна ходив трамвай №26, який з’єднував віддалені мікрорайони Салтівки з центральною частиною міста і слідував далі в Індустріальний район. Зараз частину цього маршруту обслуговує єдиний автобус №47, який курсує один раз на годину, або й іще рідше від вулиці Світлої до станції метро «Університет». Потрапити на нього — справжня удача для пасажирів.
Олена Павленко